Overslaan en naar de inhoud gaan

Youfone gooit roer om met rebranding en absurdistische campagne

Zowel het creatieve werk als het ontwikkelen van de strategie komt van Natwerk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met de nieuwe campagne ‘Wat You Wil’ geeft Youfone vandaag de aftrap van een totale rebranding van het merk. Naast een campagne met twee tvc’s en diverse activaties, omvat de rebranding een nieuw logo en een nieuwe website. Zowel het creatieve werk als de strategie komen van Natwerk, dat hiermee een flinke stap zet van creative hotspot naar full service reclamebureau.

related partner content for mobile comes here

Absurdistische stijl
In een verzadigde telecommarkt waarin iedere aanbieder nagenoeg hetzelfde doet, wil Youfone opvallen met een fris geluid. Bij Youfone kan je zelf alles volledig naar je eigen hand zetten. Dit  gegeven is vertaald naar de nieuwe pay-off ‘Wat You Wil’ en een serie absurdistische commercials die, aldus de makers, 'passen in de huidige tijdsgeest'.

De regie van de commercials is van Rob Lücker, die afgelopen jaar een flinke hit scoorde met zijn serie Rundfunk. Natwerk-oprichter Frank de Ruwe: 'Zijn stijl past goed bij die van de nieuwe campagne. Rob bewees met Rundfunk een enorm gevoel te hebben voor wat jongeren tof vinden. In Youfone troffen we een klant die het avontuur niet schuwt en het aandurft opvallend werk te maken.'

Nieuwe weg
Overigens is het niet alleen absurdisme wat de commercials brengen. Met de rebranding slaat Youfone een nieuwe weg in. Hierin draait het niet langer om lage prijzen, maar om het gemak voor de gebruiker. Youfone heeft al meermalen prijzen gewonnen voor de beste klantenservice. Met de campagne wil het dit gegeven op een speelse manier bij de doelgroep jongeren overbrengen.

In vervolg op de commercials volgen later nog een aantal activaties en vervolguitingen. De Ruwe voorspelt dat die op veel aandacht kunnen rekenen: 'Bij Youfone kunnen we ons lekker laten gaan. Daar kunnen wij bij Natwerk wel wat mee.'

 

 

Credits:
Verantwoordelijke bij klant: Valentijn Rensing, Carel van Hoogenhuyze, Jeremy Carlier
Bureau: Natwerk
Production agency: Natwerk 
Regisseur: Rob Lücker
Lighting cameraman/D.O.P.: Lex Brand
Editor: Teun Rietveld
Music: Remus Ockels
Sounddesign: Hielke Praagman
Online & grading: Captcha
Voice-over: Murth Mossel
Fotografie: Leon Hendrix

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in