Dat maakt WappZapp vandaag bekend via MobileMarketing.nl. De Nederlandse video streamingdienst begon in 2012 met het aanbieden van gratis online videocontent onder de noemer ‘het beste video’s van het web’. In 2013 wist WappZapp nog een investering op te halen van Sanoma Ventures. Een deel van de inkomsten bestaan uit advertising. Daarnaast werd begin dit jaar begonnen met het aanbieden van kwaliteitsfilms via een premiumabonnement van €7,99. Ondanks hooggespannen ambities om Europa te veroveren lukte het WappZapp niet om internationaal op te schalen en zo voldoende inkomsten te genereren.
Volgens mede-oprichter Colin Ellis kregen ze 'geen voet tussen de deur door het enorme reclamegeweld van concurrenten Netflix en Videoland'.
Consumenten met een lopend premium abonnement kunnen hun maand afkijken. Hierna zal het abonnement automatisch worden beëindigd.
Lees hier het exclusieve Adformatie-interview met WappZapp Co-Founder Colin Ellis.
De afscheidsvideo van WappZapp:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!