Overslaan en naar de inhoud gaan

Vivienne de Leeuw nieuwe CFO RTL Nederland

Als financieel directeur volgt ze Patrick Olde Scholtenhuis op.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Haar benoeming is vandaag bekendgemaakt. De Leeuw (42) begint per 1 mei.

Ze werkt vanaf 1999 bij verschillende bedrijven in leidinggevende functies op het terrein van onder andere corporate finance en investor relations. In 2008 maakte zij de stap naar Royal KPN als Head of Investor Relations en in 2011 werd zij als CFO verantwoordelijk voor het Consumer Residential segment.

De afgelopen jaren maakte ze de stap van corporate finance naar een brede strategische finance rol, waarbij verandermanagement en klantgericht denken centraal staan.

related partner content for mobile comes here

'Een CFO plus'


Volgens Bert Habets, CEO RTL Nederland, is De Leeuw 'een CFO plus'. 'Zij heeft zich in haar carrière ontwikkeld als een strategische business partner met ruime ervaring in onder andere M&A, Investor Relations en Consumer Intelligence. Kennis en ervaring die nodig zijn in een bedrijf als RTL dat in een snel veranderende markt opereert. Haar ondernemersbloed en ervaring met complexe strategische vraagstukken hebben de definitieve doorslag gegeven om haar toe te voegen aan ons directieteam.'

Bert Habets, CEO RTL Nederland, is De Leeuw 'een CFO plus'. 'Zij heeft zich in haar carrière ontwikkeld als een strategische business partner met ruime ervaring in onder andere M&A, Investor Relations en Consumer Intelligence. Kennis en ervaring die nodig zijn in een bedrijf als RTL dat in een snel veranderende markt opereert. Haar ondernemersbloed en ervaring met complexe strategische vraagstukken hebben de definitieve doorslag gegeven om haar toe te voegen aan ons directieteam.'

, CEO RTL Nederland, is De Leeuw 'een CFO plus'. 'Zij heeft zich in haar carrière ontwikkeld als een strategische business partner met ruime ervaring in onder andere M&A, Investor Relations en Consumer Intelligence. Kennis en ervaring die nodig zijn in een bedrijf als RTL dat in een snel veranderende markt opereert. Haar ondernemersbloed en ervaring met complexe strategische vraagstukken hebben de definitieve doorslag gegeven om haar toe te voegen aan ons directieteam.'

Vivienne de Leeuw zegt zelf voor de functie bij RTL te hebben gekozen door 'de transformatie die RTL doormaakt op de consumentenmarkt'.

'Ik ben ervan overtuigd dat het meer consumentgericht maken van RTL nieuwe kansen zal creëren. Als CFO wil ik vooral een sparring partner zijn die met strategische en brede financiële kennis helpt om deze kansen te verzilveren.'

Directie RTL Nederland


De directie van RTL Nederland bestaat uit - de vertrekkende - CEO Bert Habets, Chief Operational Officer Sven Sauvé, Chief Content Officer Matthias Scholten en Chief Commercial Officer Ton Rozestraten.

de vertrekkende - CEO Bert Habets, Chief Operational Officer Sven Sauvé, Chief Content Officer Matthias Scholten en Chief Commercial Officer Ton Rozestraten.

- CEO Bert Habets, Chief Operational Officer Sven Sauvé, Chief Content Officer Matthias Scholten en Chief Commercial Officer Ton Rozestraten.

De komende maanden worden nog enkele directie benoemingen bekendgemaakt op het gebied van tech (Arno Otto vertrok vorig jaar) en consumer.


Olde Scholtenhuis nam per 1 april afscheid van RTL.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in