Overslaan en naar de inhoud gaan

Verrassend einde voor de ‘irritante’ Incentro-reclame

Actie ‘noem je kind Incentro’ heeft een winnaar
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De veelbesproken campagne van it-bedrijf Incentro is afgelopen en de actie heeft tóch een winnaar. In  riep Incentro mensen op om hun baby &;Incentro&; te noemen. Zij konden dan een geldprijs winnen. In een zei het bedrijf de actie te staken.

related partner content for mobile comes here

Interview

Volgens de redactie van Radio 1 ergeren luisteraars zich flink aan de reclames. Presentator Jurgen van den Berg belde directeur Paul Baan en vroeg hem waarom hij zulke vervelende reclames maakt.

Winnaar

‘Het was eigenlijk niet het plan dat er een winnaar zou zijn’, vertelt online marketeer Friso Plaizier van Incentro. ‘Maar toen kregen we een video binnen van dit jongetje. En dat vonden we zo leuk, dat we daar toch iets mee wilden doen.’

Ward (10) maakte een stop-motionvideo met zijn speelgoed en zond die naar het bedrijf. In het filmpje krijgen zijn Playmobilpoppetjes een baby en noemen die Incentro. Ward vertelt dat hij hoopte het prijzengeld te winnen, zodat hij zijn beste vriend kon opzoeken in het buitenland.

Plaizier zegt dat het team de inzending zo leuk vond, dat ze besloten om de jongen daadwerkelijk te belonen.

;Incentro&; is geboren!

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Naamsbekendheid

Het bedrijf werkte samen met . Baan vertelt dat hij het advies kreeg om ‘te schuren’ oftewel: een reclame te maken die niet iedereen leuk vindt, maar die wel opvalt. Naamsbekendheid was het doel, al geeft de directeur toe dat de reclames niet duidelijk maken wat voor bedrijf Incentro is.

Uitleg

In de nieuwste video wordt wel uitgelegd dat het om een it-bedrijf gaat. ‘Tijdens de opnames bleek dat zelfs het jongetje niet wist wat we doen’, zegt Plaizier. ‘Dat kwam mooi uit, omdat we die kritiek ook van het grote publiek hadden gehad. Zo konden we de uitleg in de video verwerken.’

De video met de winnaar is te bekijken op en YouTube. Hij wordt (vooralsnog) niet uitgezonden op radio.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in