Overslaan en naar de inhoud gaan

Vereniging VEA viert honderdjarig bestaan met 'opensource-campagne'

Diverse partijen zetten hun creativiteit in voor een maatschappelijk doel met de campagne '8 miljoen gesprekken'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

We praten steeds meer over elkaar, niet met elkaar. Wat als iedere Nederlander eens zou praten met een onbekende? Dat is het idee achter de campagne '8 miljoen gesprekken'. Het is een initatief van de VEA, de vereniging van communicatieadviesbureaus.

related partner content for mobile comes here

Leden en andere partijen, zoals omroepen


Deze vereniging bestaat dit jaar 100 jaar. Voorzitter Marc Oosterhout: 'Dit is hét moment om de kracht van ons vakmanschap, onze creativiteit in te zetten voor een maatschappelijk doel. Wij willen de krachten van al onze leden bundelen en misschien zelfs andere partijen zoals omroepen, om samen een campagne te maken die Nederlanders met elkaar verbindt.'

Deze vereniging bestaat dit jaar 100 jaar. Voorzitter Marc Oosterhout: 'Dit is hét moment om de kracht van ons vakmanschap, onze creativiteit in te zetten voor een maatschappelijk doel. Wij willen de krachten van al onze leden bundelen en misschien zelfs andere partijen zoals omroepen, om samen een campagne te maken die Nederlanders met elkaar verbindt.'

Hij vindt het belangrijk om meer naar buiten te treden als branchevereniging, vertelt hij in een eerder interview met Adformatie: ‘We moeten onze betekenis laten zien. Die is behoorlijk veranderd. Ging het vroeger vooral om verkoop, tegenwoordig gaat het vooral over maatschappelijke relevantie. De branche is hier actief mee bezig. Ook reclamemakers kunnen meerwaarde bieden aan de maatschappij met ons product.’

8 miljoen gesprekken


Het idee van 8 miljoen gesprekken komt van This, That + The Other (TTTO) in samenwerking met Mark Muller van Achtung!. Philip Brink van TTTO: 'Mensen verlangen bewust of onbewust naar sociaal contact en verbondenheid. Maar, tegelijkertijd vermijden ze contact met onbekenden. Een simpel gesprek met iemand buiten de eigen bubbel leidt vaak tot meer begrip.'

This, That + The Other (TTTO) in samenwerking met Mark Muller van Achtung!. Philip Brink van TTTO: 'Mensen verlangen bewust of onbewust naar sociaal contact en verbondenheid. Maar, tegelijkertijd vermijden ze contact met onbekenden. Een simpel gesprek met iemand buiten de eigen bubbel leidt vaak tot meer begrip.'

 (TTTO) in samenwerking met Mark Muller van Achtung!. Philip Brink van TTTO: 'Mensen verlangen bewust of onbewust naar sociaal contact en verbondenheid. Maar, tegelijkertijd vermijden ze contact met onbekenden. Een simpel gesprek met iemand buiten de eigen bubbel leidt vaak tot meer begrip.'

Vanaf september vinden diverse activiteiten plaats, geïnitieerd door de creatieve industrie in samenwerking met bedrijven, bekende Nederlanders, media en maatschappelijke partners. Het streven is alle Nederlanders bereiken met verschillende initiatieven.

‘Open source’


Het is een open source campagne, wat betekent dat iedereen mag meedoen en er zijn eigen invulling aan mag geven. Inmiddels hebben diverse bureaus het basisidee verder uitgewerkt. Hun uitwerkingen variëren van originele middelen om gesprekken op gang te brengen tot visuele uitingen en bijzondere ontmoetingsplekken.

Het is een open source campagne, wat betekent dat iedereen mag meedoen en er zijn eigen invulling aan mag geven. Inmiddels hebben diverse bureaus het basisidee verder uitgewerkt. Hun uitwerkingen variëren van originele middelen om gesprekken op gang te brengen tot visuele uitingen en bijzondere ontmoetingsplekken.

Oproep: doe mee


Niet alleen de bij de VEA aangesloten reclamebureaus maar ook adverteerders, mediabedrijven, productiemaatschappijen, regisseurs, fotografen en andere disciplines uit de creatieve industrie worden opgeroepen om mee te doen en samen een beweging in gang te zetten. Voor meer informatie of aanmelden, kunnen mensen contact opnemen via blabla@8mln.nl of bellen met campagneleider Karen de Loos: 06-12968344

blabla@8mln.nl of bellen met campagneleider Karen de Loos: 06-12968344

of bellen met campagneleider Karen de Loos: 06-12968344

De VEA presenteert dit najaar ook een documentaire over de Nederlandse reclamewereld. Lees meer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in