Christian van Thillo zegt dat in een interview met Adformatie.
Hij reageert hiermee op de stap van de Persgroep om geen hele edities meer op Blendle te zetten, alleen losse artikelen. Van Thillo benadrukt dat de Persgroep zeker niet uit Blendle stapt, zoals eerder NRC wel deed. ‘Ik heb ze hoog zitten. Ze verstaan de journalistiek, hebben fantastische techniek en gebruiksvriendelijkheid. Het issue is dat ze op een bepaald moment een beetje uitgever zijn gaan spelen. Wij vinden het een mooi distributieplatform voor de journalistiek, maar daar moet het ook stoppen. Blendle evolueerde richting Topics. Je wilt geen verwarring bij de consument scheppen.'
200.000 abonnees
De Persgroep begon januari vorig jaar met Topics, bedoeld als digitale aanvulling op een abonnement op een titel van de uitgever. Het nieuwe digitale platform geeft abonnees toegang tot meer dan 15.000 artikelen per week uit dertien Belgische en Nederlandse Persgroepkranten. Men noemt het zelf 'de Spotify voor de dagbladwereld’.
Volgens Van Thillo heeft de Persgroep Topics rustig gebracht, maar zijn er toch al 200.000 abonnees. Pas komende maand gaat de uitgever echt vertellen aan potentiële nieuwe lezers dat ze Topics bij hun abonnement krijgen.
De komende tijd gaat de Persgroep meer investeren in Topics, zegt hij. 'Topics is een heel belangrijk product voor ons, dat vraagt aan de consument: vertel me wat jouw specifieke interesses zijn en ik geef je de goede content. Dat gaan we nog verder verdiepen. Topics is niet nog meer nieuws, maar extra op maat gesneden content. Dat valt enorm in de smaak.’
In Adformatie #07 een groot interview met Christian van Thillo.