Stichting Regionale Omroep Overleg en Samenwerking (ROOS) heeft de raad van commissarissen en de directie van Omroep Reclame Nederland (ORN) vorige week verzocht om te kijken welke rol het reclameverkoopbedrijf in de toekomst kan spelen binnen het publieke bestel. Of zoals in het persbericht staat: 'een toekomst te verkennen voor ORN die past binnen de ambities van de regionale omroepen en het kabinet om samenwerking binnen de publieke omroep te stimuleren'.
Uiterlijk in maart komend jaar moeten de uitkomsten van de verkenning aan het bestuur van ROOS worden voorgelegd, waarna de plannen worden uitgevoerd. ROOS is het samenwerkingsverband van de dertien regionale publieke omroepen in Nederland en enig aandeelhouder van ORN Holding.
'De regionale omroepen vinden het een verantwoordelijkheid om onderling, binnen het publieke bestel en met private partijen samen te werken. Staatsecretaris Dekker en de Tweede Kamer willen die samenwerking, onder meer op het gebied van sales en marketing, ook ondersteunen. De tijdelijke directie gaat nu een aantal toekomstscenario’s uitwerken op het gebied van landelijke verkoop van reclamezendtijd op radio, televisie en online van de regionale publieke zenders.
Onlangs werd het vertrek van directeur Clement Postmus aangekondigd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!