Tilburgse middenstand grootschalig van start met beacon technologie
Het project wordt gedragen door het Tilburgse bedrijf 100% Lokaal, dat in Tilburg een communicatieplatform heeft ingericht. Voor de achterliggende techniek en software klopten de ondernemers uit Tilburg aan bij het in Sneek gevestigde Lightcurb. Zij verzorgen de apps, de cloud manager en andere innovaties om mobile marketing op locatie naar het gewenste niveau te tillen.
Lightcurb maakt gebruik gemaakt van zogeheten beacon technologie. Beacons zijn kleine bakens die binnen een straal van 100 meter een signaal uitzenden naar smartdevices (smartphone, watch of tablet). Als hier de beacon detectie app van 100% Lokaal (of Lightcurb) op staat, is het mogelijk om de consument op locatie - via de smartphone - relevante informatie aaan te bieden.
Vacatures
Arbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagSenior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiLigthcurb werd vaker ingezet, maar het project in Tilburg is de eerste waarbij ruim honderd deelnemers actief worden. Tot de deelnemers behoren MediaMarkt, Gianotten, Texaco, Specsavers, Mitra en Albert Heijn. Verder is 100% Loklaal in gesprek met de gemeente over ide app. Een proef die tijdens de Tilburgse Kermis werd gedaan krijgt waarschijnlijk een vervolg.
Tilburg is de eerste grootschalige uitrol van de Lightcurb technologie. 100% Lokaal heeft echter de ambitie om - in nauwe samenwerking met bedrijven en gemeenten - een landelijk communicatieplatform te realiseren. Het bedrijf stelt dat inzet van beacons de relatie tussen merk en ‘shoppers’ sterk kan verbeteren en het winkelbezoek een impuls kan geven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid