Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA\Neboko niet in Amstel-pitch

Heineken Nederland is voor haar biermerk Amstel op zoek naar een nieuw reclamebureau.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In oktober vorig jaar dat Heineken de samenwerking met Doom & Dickson staakte en op zoek ging naar een nieuw bureau. TBWA/Neboko – TBWA\ heeft een meerderheidsbelang in Doom & Dickson - nam daarna de creatieve taken waar en blijft dat ook doen totdat Amstel een nieuw reclamebureau heeft. TBWA/Neboko pitcht dus niet mee, zo bevestigt woordvoerder Nienke Kooistra.

related partner content for mobile comes here

Amstel gaat eerst met een aantal bureaus oriëntatiegesprekken voeren, om uiteindelijk met drie bureaus te gaan pitchen. De pitch moet rond de zomer zijn afgerond. 

Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken Nederland: ‘Wij hebben onze merkpositionering verder aangescherpt en hebben heel helder voor ogen waar wij de komende jaren met Amstel naar toe willen. Wij gaan op zoek naar een strategische partner die samen met ons een passende creatieve doorvertaling kan ontwikkelen.’

Over TBWA/Neboko zegt Westenbrink: ‘TBWA/Neboko heeft ons voor Amstel de afgelopen periode goed geholpen en zal dit ook blijven doen totdat wij ons nieuwe bureau hebben gevonden. Wij vinden het belangrijk dat al onze biermerken een eigen reclamebureau hebben om elk merk een eigen gezicht te geven en TBWA/Neboko is natuurlijk al heel lang het creatieve bureau van Heineken in Nederland.

3MO gaat de pitch voor Amstel begeleiden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in