Talpa-eigenaar John de Mol ziet deze overname als een belangrijke stap op weg naar een nieuw Nederlands multimediabedrijf. SBS moet samen met Talpa Radio een belangrijke basis vormen van deze onderneming, waarbij de propositie die hieruit volgt interessant moet zijn voor zowel de kijker, de lezer, de luisteraar, de consument en de adverteerder. Naast radio en Tv gaat Talpa zich verder richten op de uitbreiding van haar activiteiten in OTT, print, online, data en concepten.
Talpa Holding en Sanoma hebben in samenspraak Peter de Mönnink bereid gevonden om zijn huidige gecombineerde rol als CEO SBS en CEO Sanoma door te zetten tot in ieder geval het einde van het jaar om de commerciële transitie tussen de drie partijen Sanoma-SBS-Talpa goed te laten verlopen.
Talpa Holding is eigenaar van SBS Broadcasting, dat vier tv-zenders exploiteert: SBS6, SBS9, Net5 en Veronica en het online Video on Demand-platform KIJK en Social1nfluencers. Ook is ze eigenaar van Talpa Radio.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!