Dat melden goed ingevoerde bronnen aan Adformatie.
Snapchat is wereldwijd het snelst groeiende sociale netwerk en wil in 2017 naar de beurs. In aanloop daar naartoe wil het wereldwijd in snel tempo verschillende lokale kantoren openen. In Amsterdam komt al volgende maand een kantoor van waaruit de Benelux en Scandinavië bediend moeten worden. Hoeveel mensen er in dienst komen is nog onbekend.
De beoogde directeur Hagesteijn was lang actief bij AOL Nederland als directeur. Tussendoor leidde hij tot 2013 nog een jaar affiliatenetwerk TradeDoubler.
Hagesteijn is niet bereikbaar voor commentaar.
Adverteerders en mediabureaus willen graag Snapchat inzetten, maar het sociale netwerk wil pas lokaal met adverteerders in zee als er ook echt 'fysiek' een kantoor is.
Gebruik in Nederland
Het gebruik van Snapchat in Nederland groeit hard, meldde Telecompaper in een onderzoek in september. In een jaar tijd was de groei 32 procent. In totaal hadden 2,56 miljoen Nederlanders de app in op hun mobiel staan. In juni 2015 waren dat er nog 1,95 miljoen.
Snapchat opent kantoor in Nederland voor advertentiemarkt
Joost Hagesteijn (nu nog managing director AOL in Nederland) zou naar verluidt Snapchat in Nederland gaan leiden.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement