Sextingcampagne ‘Hou het lekker voor jezelf’ tegen doorstuurders

Deze doorstuurders blijven nu nog vaak buiten schot.

De campagne is een initiatief van organisaties Fier, HelpWanted en Free a Girl en daar komt een samenwerking met verschillende BN’ers bij. De campagne richt zich op doorstuurders van naaktfoto’s en –video’s.

BN’ers als BNN-presentratrice Gwen van Poorten, presentatrice Anna-Alicia Sklias en acteur Dave Mantel steunen deze landelijke sextingcampagne. Wanneer een naaktfoto of -video onverhoopt in verkeerde handen terecht komt, krijgt het slachtoffer vaak veel (negatieve) reacties met alle gevolgen van dien. De doorstuurder blijft over het algemeen buiten schot en daar moet verandering in komen, vinden de initiatiefnemers.

Andere focus
Tot nu toe richtten soortgelijke campagnes zich vooral op de makers van de naaktfoto’s, en –video’s. Ambassadeur van de campagne, Gwen van Poorten: ‘Wij willen dat het delen van deze foto’s en filmpjes stopt. Het is belangrijk om mensen te laten inzien wat voor gevolgen het simpele doorsturen van een naaktfoto kan hebben en daarom hebben we een video gemaakt, die de vluchtigheid van social media laat zien en het effect daarvan.’

Bedrukte shirts
Humoristisch social platform RUMAG steunt de strijd tegen de doorstuurders ook en heeft daarom verschillende shirts ontworpen die aandacht vragen voor de centrale boodschap. Verschillende BN’ers dragen het shirt en delen hun foto op social media om aandacht te vragen voor het probleem dat ontstaat bij het doorsturen van naaktbeelden.

Bekijk hier de campagne. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie