Overslaan en naar de inhoud gaan

Sextingcampagne ‘Hou het lekker voor jezelf’ tegen doorstuurders

Deze doorstuurders blijven nu nog vaak buiten schot.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De campagne is een initiatief van organisaties Fier, HelpWanted en Free a Girl en daar komt een samenwerking met verschillende BN’ers bij. De campagne richt zich op doorstuurders van naaktfoto’s en –video’s.

related partner content for mobile comes here

BN’ers als BNN-presentratrice Gwen van Poorten, presentatrice Anna-Alicia Sklias en acteur Dave Mantel steunen deze landelijke sextingcampagne. Wanneer een naaktfoto of -video onverhoopt in verkeerde handen terecht komt, krijgt het slachtoffer vaak veel (negatieve) reacties met alle gevolgen van dien. De doorstuurder blijft over het algemeen buiten schot en daar moet verandering in komen, vinden de initiatiefnemers.

Andere focus


Tot nu toe richtten soortgelijke campagnes zich vooral op de makers van de naaktfoto’s, en –video’s. Ambassadeur van de campagne, Gwen van Poorten: ‘Wij willen dat het delen van deze foto’s en filmpjes stopt. Het is belangrijk om mensen te laten inzien wat voor gevolgen het simpele doorsturen van een naaktfoto kan hebben en daarom hebben we een video gemaakt, die de vluchtigheid van social media laat zien en het effect daarvan.’

Tot nu toe richtten soortgelijke campagnes zich vooral op de makers van de naaktfoto’s, en –video’s. Ambassadeur van de campagne, Gwen van Poorten: ‘Wij willen dat het delen van deze foto’s en filmpjes stopt. Het is belangrijk om mensen te laten inzien wat voor gevolgen het simpele doorsturen van een naaktfoto kan hebben en daarom hebben we een video gemaakt, die de vluchtigheid van social media laat zien en het effect daarvan.’

Bedrukte shirts


Humoristisch social platform RUMAG steunt de strijd tegen de doorstuurders ook en heeft daarom verschillende shirts ontworpen die aandacht vragen voor de centrale boodschap. Verschillende BN’ers dragen het shirt en delen hun foto op social media om aandacht te vragen voor het probleem dat ontstaat bij het doorsturen van naaktbeelden.

Humoristisch social platform RUMAG steunt de strijd tegen de doorstuurders ook en heeft daarom verschillende shirts ontworpen die aandacht vragen voor de centrale boodschap. Verschillende BN’ers dragen het shirt en delen hun foto op social media om aandacht te vragen voor het probleem dat ontstaat bij het doorsturen van naaktbeelden.

Bekijk hier de campagne. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in