Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma verkoopt 19 tijdschrifttitels aan New Skool Media

Voor de overige van de 32 titels die Sanoma in de etalage zette, wordt nog een koper gezocht.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sanoma is tot een overeenkomst gekomen met New Skool Media, om 19 van de in totaal 32 tijdschriften die het in de verkoop had staan, over te nemen. Met de overname gaan 93 werknemers (83 FTE) mee naar New Skool Media.

related partner content for mobile comes here

New Skool Media is een gespecialiseerd mediahuis opgericht door Cor Jan Willig en Rob Koghee. Rob Koghee zit 28 jaar in het uitgeversvak (o.a. Weekbladpers en IDG) en is ook eigenaar van Blue Flower Media, een uitgeverij met tijdschriften als 1900, Rafael, 90 minutes en Schaatsen. Cor Jan Willig heeft ruim 17 jaar media- en finance ervaring, onder meer bij Sanoma (Sanoma Men&;s Magazines).

Het gaat om de volgende titels: Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious., Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling and Zeilen.

De transactie moet nog goedgekeurd worden door de OR, de vakbonden en de licentiegevers van een aantal titels dienen ook nog in te stemmen met de overname. Verwacht wordt dat de overname eind 2014 wordt afgerond.

Zeven titels in het mannen- en Glossycluster zijn geen onderdeel van de overname. Onderhandelingen met , gaan door. Sanoma verwacht ook dat proces af te kunnen ronden eind 2014. 

De rest van de titels zijn ofwel ondergebracht bij de eigen customermediatak Head Office, wordt samengevoegd met andere titels, of wordt separaat verkocht (Helden). 

Rob Koghee van New Skool Media zegt trots en verheugd te zijn de overname te kunnen doen. Hij ziet &;sterke merken&; in de 19 overgenomen titels. &;We geloven stellig in de kracht van deze mooie merken en zien ernaar uit om ze met nieuw elan verder uit te bouwen, samen met de vakkundige mensen die nu al met veel passie voor de betreffende titels werken.&;

Henk Scheenstra, die het verkoopproces bij Sanoma leidt, zegt blij te zijn New Skool Media als overnemende partij. Hij zegt dat New Skool Media de bestaande arbeidsvoorwaarden inclusief het sociaal plan van Sanoma zal waarborgen. Scheenstra: &;Een belangrijke voorwaarde, want de nieuwe eigenaar moet een goed huis zijn voor onze mensen.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in