Samenwerking AH en AD: 'Bakkie Today'

Contentmarketing nieuwe stijl: een supermarkt en een krant leggen een stelling van de dag voor.

&;Naaktfoto&;s op je mobiel zetten is iets wat erbij hoort&;, dat is de allereerste stelling die de Youtube-serie &;Bakkie Today&; (zie onderaan dit bericht) voorlegt. Niet toevallig wordt de stelling voorgelegd in een winkel van Albert Heijn, want Bakkie Today is een samenwerking tussen nieuwsmerk AD en de Zaanse supermarkt. Bezoekers van Albert Heijn gaan vervolgens met elkaar in gesprek over de stelling.

Appie, Bakkie
Het initiatief volgt kort op , het online televisiekanaal van Albert Heijn.

Gewone mensen
De hoofdredacteur van het AD, Hans Nijenhuis, zegt: &;Bakkie Today past in onze missie om gewone mensen een stem te geven. En het past ook goed bij het AD, omdat we meer verhalen in video willen vertellen.&;

Redactie: AD, locatie: AH
De werkverdeling is volgens Nijenhuis strikt. De redactie van AD bedenkt de stellingen, selecteert de mensen, stelt de vragen en maakt de montage. Albert Heijn stelt de locaties ter beschikking en zorgt voor de koffie. De filmpjes zijn wel duidelijk duo-branded, getuige de vertoonde logo&;s aan het einde van het filmpje.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie