Nike heeft S-W-H gevraagd de wereldwijde Nike+ challenge in Nederland te activeren. In Nederland zijn Dolf Jansen, fervent marathon loper, en Leontien van Moorsel (Olympisch kampioen 2004) de boegbeelden van de challenge. De wereldwijde campagne, ontwikkeld door 72andSunny, ging vorige week al van start.
In een multi-mediale campagne (online, outdoor, radio en print) wordt het vuurtje opgestookt tussen de beide teamleiders. Afgelopen vrijdag lekte er al een, met een mobiele telefoon opgenomen, bericht uit, waarin Dolf Jansen na het inspreken van de commercial zijn echte mening geeft over het loopvermogen van vrouwen. Dit bericht haalde Telegraaf.nl en vele blogs.
Ook is er een primeur: hardlopers die meedoen aan de challenge hebben de mogelijkheid om de cover van metro volledig blauw (als de mannen voorstaan) of roze (als de vrouwen de meeste kilomers lopen) te kleuren (zie beeld). Gisteren was de eerste cover volledig roze gekleurd. De komende 5 weken wordt duidelijk welke sexe de meeste kilometers loopt.
Het 'uitgelekte' filmpje met Jansen:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!