Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland neemt belang in Reclamefolder.nl

Nicolas Eglau, directeur Ventures: ‘Onze investering bestaat enerzijds uit cash en anderzijds het bieden van reclameruimte.’
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RTL Nederland kondigt vandaag aan dat de investeringsdivisie RTL Ventures investeert in Reclamefolder.nl en daarmee een belang verkrijgt van 34,8 procent in het online folderplatform. Reclamefolder.nl. is het grootste platform voor mobiele reclamefolders en aanbiedingen in Nederland, met meer dan 1,6 miljoen app downloads en ruim 20 miljoen gelezen digitale folders per maand. Volgens onderzoek van  was Reclamefolder.nl in 2014 de derde grootste e-commerce app van Nederland, na Marktplaats en Appie.

related partner content for mobile comes here

Nicolas Eglau, directeur Ventures bij RTL Nederland, zegt dat het belang van folders groot is in Nederland. ‘Nederland is het grootste folderland van Europa. Per week worden meer dan 123 miljoen papieren folders gedistribueerd. Ik heb veel retailers gesproken en die zeggen unaniem dat de folder heel belangrijk is voor de beslissing op de winkelvloer. De toegevoegde waarde van Reclamefolder.nl voor de retailer is dat je kan meten wat er gebeurt, hoeveel mensen je folder daadwerkelijk bekijken en openen. Retailers kunnen met lagere productie- en distributiekosten hun aanbiedingen aan de man brengen. De app is ook zo gebouwd dat deze heel gebruiksvriendelijk is voor de consument. Daarom wordt die app niet alleen zo veel gedownload, maar ook echt veel gebruikt. Een miljoen mensen opent de app tenminste één keer per maand.’

Van offline naar online
RTL Ventures ziet veel mogelijkheden met Reclamefolder.nl, zegt Eglau. ‘Het is een enorm schaalbaar model. Je kunt het een keer in de week vernieuwen. Wij richten ons op investeringen in bedrijven die zich bevinden in de overgangsfase van offline naar online, in toenemende mate naar mobiel. Dat hebben we bij restaurantreserveersite Couverts ook gezien: steeds meer mensen reserveren via de app.’ 
Wat is de synergie met RTL Nederland? Eglau: ‘Het merendeel van de retailers die in de app zitten, is al onze klant. Daar kunnen we dus veel mee doen.’

Tv-commercials
Eglau zegt dat RTL bewust een belang neemt van niet meer dan 35 procent. ‘Wij willen de oprichters de ruimte geven om te ondernemen, wij bieden het netwerk en de marketing.’ Mede-aandeelhouder is naast de oprichters ook investeringsbedrijf H2 Equity Partners. ‘Onze investering bestaat enerzijds uit cash en anderzijds het bieden van reclameruimte. Wij willen Reclamefolder.nl in de volgende fase brengen. Het is heel knap dat ze het bedrijf hebben neergezet zonder bereik op te bouwen met tv-reclame.’

Eglau ziet mogelijkheden met enerzijds tv-commercials die bij RTL kunnen worden geproduceerd en anderzijds technische toevoegingen als digital couponing. ‘Het zou mooi zijn als je in de toekomst met je mobiele voucher naar een retailer kunt gaan.’

Reclamefolder.nl heeft nu bijna tien mensen in dienst. De Ventures-directeur verwacht dat daar meer bijkomen. ‘Met name aan de marketing- en techkant.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in