RTL Nederland zag de operationele winst met ruim 6 procent toenemen tot 103 miljoen euro. Op de reclamemarkt was RTL Nederland succesvol in 2013, met een groei in marktaandeel. De winst was ook te danken aan de digitale distributie. Ook in Frankrijk, Hongarije en Kroatië groeide het aandeel op de reclamemarkt. Dat geldt niet voor Duitsland. Over de tweede helft van het jaar verbeterden volgens RTL de marktcondities in Nederland, maar ook in Frankrijk, België en Spanje.
Er was een significante groei van het operationeel resultaat: +6,9 procent naar 1.152 miljard euro. De winst over 2013 werd met ruim een derde vergroot tot 948 miljoen euro. De winststijging was deels te danken aan een boekwinst op de verkoop van bezittingen. De omzet viel met 1,8 procent terug tot 5,89 miljard euro.
RTL Group meldt verder dat Videoland, vorig jaar overgenomen door RTL Nederland, dit jaar een ‘all-you-can-watch’ abonnementenservice begint.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!