Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL Nederland draagt bij aan groei RTL Group

UPDATE RTL Group heeft het goed gedaan in 2013 met een duidelijke EBITDA-groei, mede dankzij de Nederlandse markt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RTL Nederland zag de operationele winst met ruim 6 procent toenemen tot 103 miljoen euro. Op de reclamemarkt was RTL Nederland succesvol in 2013, met een groei in marktaandeel. De winst was ook te danken aan de digitale distributie. Ook in Frankrijk, Hongarije en Kroatië groeide het aandeel op de reclamemarkt. Dat geldt niet voor Duitsland. Over de tweede helft van het jaar verbeterden volgens RTL de marktcondities in Nederland, maar ook in Frankrijk, België en Spanje.

Er was een significante groei van het operationeel resultaat: +6,9 procent naar 1.152 miljard euro. De winst over 2013 werd met ruim een derde vergroot tot 948 miljoen euro. De winststijging was deels te danken aan een boekwinst op de verkoop van bezittingen. De omzet viel met 1,8 procent terug tot 5,89 miljard euro.

RTL Group meldt verder dat Videoland, vorig jaar overgenomen door RTL Nederland, dit jaar een ‘all-you-can-watch’ abonnementenservice begint.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in