Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL begint Concentrate in samenwerking met AXE en Mindshare

Het contentplatform met vloggers Kaj, Monica, Thomas en Bobbie richt zich op 18-30 jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De lancering was al op 1 oktober. Inmiddels zouden er al 1,3 miljoen weergaven, 26.000 abonnees en meer dan 6,3 miljoen bekeken minuten zijn gerealiseerd, zo meldt RTL. Met Concentrate wil het mediabedrijf inspelen op de verschuiving van het mediagebruik van jongeren naar digitale media.

De vier vloggers Kaj, Monica, Thomas en Bobbie gaan op pad om spraakmakende video’s te maken over muziek, social en style. Het item staat volledig in het teken van style-essentials voor jonge mannen, wat de doelgroep is waar partner AXE zich op richt.

Concentrate uploadt dagelijks een video en iedere donderdag om 19.00 uur is er een livestream vanuit Amsterdam. Het platform moet een broedplaats worden van YouTube-creators, social influencers en new talent. Concentrate wordt volledig in huis geproduceerd bij RTL en er wordt samengewerkt met onder meer content- en datapartners voor het optimaliseren van de content.

Kaj van der Ree is bekend van de YouTube-kanalen ZU5E en Kaj, waar hij meer dan 380.000 abonnees heeft. Vlogger Monica Geuze is bekend als de dj van Ronnie Flex en heeft ruim 133.000 volgers op Instagram. Thomas Cox is zanger in de band Zomaer en popualair op YouTube en Instagram. Bobbie Bodt was eerder dit jaar finalist van het programma 3 Op Reis Backpack van BNN.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in