Uit onderzoek van ActiePagina.nl in samenwerking met WBR Research onder 150 markteers uit in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Nederland blijkt dat investeringen in mobile marketing flink worden verhoogd.
Mobiel winkelen is de laatste twee jaar flink gegroeid en het ‘Stimuleren van verkoop’ is met 74% ook de belangrijkste doelstelling van marketeers. Slechts 37% heeft het verhogen van de website-traffic als belangrijkste doelstelling. 66% van de ondervraagde marketeers investeert momenteel meer dan 50% van hun budget in digitale marketing.
Het meest populaire digitale kanaal voor marketeers is e-mail (88%), gevolgd door sociale media en betaalde zoekopdrachten. De studie bevestigt dat acht van de tien marketeers veel hogere ROI uit digitale marketingkanalen halen dan uit de traditionele kanalen.
Uit het onderzoek blijkt het groeiende belang van mobile markeitng; 87% van de respondenten wil hier meer in investeren. Terwijl 71% van de respondenten e-commerce-omzetten rechtstreeks via mobile wil realiseren, erkent 63% ook dat de uiteindelijke verkoop via andere kanalen kan gebeuren. 9% van de respondenten geeft aan nog steeds geen mobiele strategie heeft.
In het Verenigd Koninkrijk, hebben 56% van de respondenten het gevoel heeft achter de feiten aan te lopen als het gaat om hun mobiele website. 70% van de respondenten vindt dat hun mobiele app niet kan concurreren met die van andere bedrijven in hun sector.
Mike Lester (General Manager ActiePagina.nl): ‘De resultaten van het onderzoek bevestigen het enthousiasme van de marketeers over de mogelijkheden van de huidige en toekomstige digitale marketingmogelijkheden, ondanks het feit dat bijna tweederde van de respondenten het gevoel heeft deze nog niet optimaal te benutten.;
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!