Met een inkomen van omgerekend maar liefst 16,7 miljard, een winst voor belastingen van omgerekend 2,3 miljard euro en een like for like netto-omzet die met 3,1 procent groeide, kan WPP 2016 een recordjaar noemen. De grootste communicatieholding ter wereld boekt regelmatig records de laatste jaren.
Hieronder de cijfers van dit jaar.
Waarschuwing
Het lijkt erop alsof 2017 wat minder goed begonnen is voor de holding. WPP meldt een ‘relatief langzame’ start te hebben gehad in januari.
Daarnaast komt topman Sir Martin Sorrell met een waarschuwing. Hij zegt niet te weten wat de Brexit gaat doen voor zijn concern. ‘Dat moeten we de komende twee jaar afwachten. De verwachtingen voor Groot-Brittannië zijn ‘mixed’ en de politieke onzekerheid in andere delen van de wereld is groot. De vier leidende economieën op het Europese continent, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje, gaan een politiek onzekere tijd tegemoet, hoewel de economie in Duitsland en Spanje verbetert. Maar ook in Nederland kunnen de politieke ontwikkelingen hun invloed hebben.’