Overslaan en naar de inhoud gaan

RA*W in Cannes #5: Seks in Cannes

Met de populariteit van 'hook-up'-apps lijkt seks voor Cannes relevanter dan ooit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door

related partner content for mobile comes here

Cannes staat nog steeds een beetje bekend als de jaarlijkse reclame-orgie. Nou valt dat volgens mij best mee, want ik heb in mijn drie jaar pas één keer een getrouwde man met een jonge dame - die niet zijn huwelijkse partner was - uit de bosjes zien komen. Wellicht dat daarom de foto van twee mensen die de rode loper van het Palais des Festivals onteerden gister ‘viral’ ging.

In Cannes is zoveel tegelijkertijd gaande dat je soms het spoor bijster bent. Je loopt dan een willekeurig auditorium binnen in de hoop een goede seminar mee te pakken. Gister raakte ik de jackpot. Een seminar over seks. Met de komst van ‘hook-up’-apps zoals Tinder en Happn, die zich inmiddels al stevig hebben verankerd in de jongerencultuur, is de normalisatie van seks weer in een stroomversnelling geraakt. Mensen praten makkelijker over seks dan ooit te voren en staan open voor nieuwe ervaringen. Combineer dit met ‘the internet of things’ en een revolutie in de slaapkamer is het resultaat. Een winstgevend resultaat. Iets waar merken op mee zouden kunnen liften.

Merken als Snickers adverteren al succesvol op Tinder, dat steeds meer advertentiemogelijkheden gaat aanbieden. Snapchat is veel meer dan alleen &;dick-pics&; naar elkaar sturen. Maar mainstream-merken zijn toch nog bijzonder voorzichtig, wellicht bang om hun zorgvuldig gebouwde imago aan te tasten.

Met slechts één seminar die dit onderwerp aanhaakte en een stelletje dat het openbaar gezellig had, wordt het niet eens tijd dat we seks weer op het Cannes-menu zetten?

Rose Zandvliet is PR Manager bij Wieden+Kennedy Amsterdam en bestuurslid van RA*W.

Lees alles over het 62ste Cannes Lions Festival in het van Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in