Premium

Radio 538 stoot door naar marktleiderschap

Met een marktaandeel van 16,5 procent neemt Radio 538 de koppositie over van NPO 3FM in de doelgroep 20-49.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode december 20145-januari 2015 die zojuist bekend zijn gemaakt.

Radio 538 noteert een forse groei (index 120). Een jaar eerder was het aandeel nog 13,8. NPO 3FM staat tweede met 16,1, een fors verlies van 3,6 procent. NPO Radio2 is derde met 12,3 (was 10,5).

Q-music blijft groeien ten opzichte van een jaar eerder en komt uit op 12,2 (was 11,7). Sky Radio levert iets in (11,2 nu, 11,5 procent vorig jaar). Radio Veronica is procentueel de snelste daler met een aandeel van 5,2. Dat was vorig jaar nog 7,0. Radio 10 gaat van 3,1 naar 4,2 procent.




10+
In 10+ is NPO Radio 2 de marktleider met 13,3 procent. Dat is 1,0 procent meer dan een jaar eerder. Vooral Radio 538 groeit fors ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden: vvan 9,3 naar 10,8 en een tweede plek. Sky Radio daalt van 11,2 naar 10,5 procent.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.064 respondenten van 10 jaar en ouder. Adformatie biedt de cijfers in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49.

 

Lees het interview met Jacqueline Smit: &;Radio538 maakt de radiobranche gezond voor de toekomst.&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie