Procter & Gamble in Nederland met alle merken naar Starcom


P&G is wereldwijd - en in Nederland - één van de grotere adverteerders, bekend van merken als Always, Pampers, Dreft, Braun, Duracell, Olaz, Max Factor, Pantene en Swiffer.
Het concern heeft besloten in Nederland de mediaplanning en -inkoop voor alle merken onder te brengen bij Starcom (Publicis One). MediaCom (GroupM) is al jarenlang het mediabureau voor P&G in Nederland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Brand building
Raquel Smolders van P&G Communicatie bevestigt dat gekozen is voor Starcom. 'P&G wil de lat hoger leggen op het gebied van brand building. We hadden er behoefte aan meer consumenten met meer precisie en efficiënter te bereiken. Daarom hebben we een review gehouden, waaruit Starcom als beste naar voren kwam.
Smolders zegt dat P&G terugkijkt op een prettige samenwerking met MediaCom en wil het bureau bedanken voor de afgelopen jaren.
'Geen review'
Diverse bronnen melden dat de beslissing van P&G in Nederland te maken heeft met een grotere beweging die wereldwijd in gang is gezet. Marketingbaas Mark Pritchard zei onlangs dat het concern dit jaar alle contracten met haar bureaus wil herzien. P&G consolideert daarbij het media-account in verschillende landen bij één bureau en in Nederland zou geen sprake zijn geweest van een pitch of review.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidGroene Dreft afwas is het enige middel om de besmeurde zwanen schoon te krijgen . Zoals u weet is er in Rotterdam een ramp gaande. Dreft werkt en is uitgeprobeerd. Erzijn momenteel ruim 300 a 400 zwanen met olie en elke zwaan heeft zeker 3 tot 4 flessen Dreft nodig om weer schoon (gezond) te worden.tel dus maar uit. Mijn vraag is wat kunnen jullie betekenen voor de vogelopvang Karel Schot in Rotterdam?
Waarom maken jullie bij de suffer reclame gebruik van een hondenras dat gefokt wordt om de neus zo plat mogelijk te krijgen en daardoor ontzettend grote gezondheidsproblemen krijgen? Is geen goed voorbeeld...!