Het Franse energiebedrijf GDF Suez maakte vorig jaar april bekend verder te gaan onder de naam Engie. In Nederland is GDF Suez eigenaar van consumentenlabel Electrabel, dat vanaf dit jaar onder de nieuwe naam verder gaat als 'leverancier van positieve energie'.
Met de verscherpte positionering wil Engie de energietransitie versnellen en inspelen op veranderende klantbehoeften. ‘Dit was voor ons aanleiding om met de naamverandering een strategische herpositionering voor het retailbedrijf door te voeren’, vertelt Patrick van Campenhout, manager marketing Engie Retail. ‘Het moet draaien om positieve energie, dus niet over wat er niet kan, maar over wat er allemaal wel kan.’
De introductie van Engie op de Nederlandse consumentenmarkt gaat gepaard met een grootschalige mediacampagne en een nieuw energieproduct: Engie Opgewekt. Klanten kunnen daarmee zelf kiezen uit welke duurzame, herleidbare energiebronnen zij hun energie halen. Voor het aanbod wordt gebruik gemaakt van diverse duurzame energiebronnen uit de Engie-groep en meerdere samenwerkings- en inkooppartners. Daarmee wil Engie een van de eerste energieleveranciers zijn, die op deze manier duurzame energie transparant aanbiedt.
‘Engie is een innovatieve speler die benadrukt wat er tegenwoordig mogelijk is en dat vertaalt naar aantrekkelijke oplossingen voor consumenten’, aldus Koen de Groot, managing director van Selmore. ‘Dit hebben we in de introductiecampagne een centrale rol gegeven met het thema Positieve Energie’.
Later deze week wordt de introductiecampagne gelanceerd op TV, radio en online.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!