Ook deze week handhaaft Albert Heijn zich soeverein op de nummer 1-positie van de Merken Top 40. Philips maakt een sprong van de vijftiende naar de tweede plaats, waardoor Jumbo een stapje terug moet doen naar plaats 3. Dit komt vooral door de betere scores van Philips op waardering en social, factoren die belangrijk zijn in de ranking van de Merken Top 40.
Na de enorme daling van vorige week is Samsung weer op de weg terug en stijgt deze week naar de vijfde plaats. Dit dankt het elektronicamerk aan hogere scores op waardering en bestedingen. Op bestedingen laten zij zelfs de grootste stijging zien.
Stippen en superstippen
Er staan deze week veel stippen en superstippen in de top 20: Bol.com, Rabobank, T-Mobile en Vodafone staan deze week met stip genoteerd. Lidl, KLM, Microsoft, Staatsloterij en CoolBlue.nl met superstip.Waar Lidl hoger scoort op alle drie de factoren ten opzichte van vorige week, scoort KLM vooral hoger op waarderingen en bestedingen.
Staatsloterij en CoolBlue.nl stijgen beide meer dan tien plaatsen. De Staatsloterij doet het beduidend beter op waardering en social terwijl CoolBlue.nl zijn stijging vooral heeft te danken aan een hogere score op social.
MediaMarkt doet goede zaken
Ook net buiten de top 20 worden er goede zaken gedaan, vooral door MediaMarkt dat 8 plaatsen stijgt. Deze stijging wordt veroorzaakt door hogere scores op alle drie de factoren. Andere merken buiten de top 20 die het deze week goed doen en met stip genoteerd staan, zijn Hema, Sky Radio en Renault.
Comeback Aldi, vrije val PostNL en Coca-Cola
De hoogste binnenkomer deze week is Aldi, dat na twee weken afwezigheid terug is in de lijst op plaats 16. Opvallende dalers deze week zijn PostNL en Coca-Cola. PostNL zakt van 3 naar 30 door een daling op alle drie de factoren en Coca-Cola gaat terug van 7 naar plaats 33. Oorzaak: minder bestedingen en een lagere score op social.
Andere merken die deze week meer dan 10 plaatsen moeten inleveren, zijn Heineken, Marktplaats, Nationale Postcode Loterij, en Blokker.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!