PepsiCo opende een nieuwe in-house contentstudio – The Creators League. Doel: content verkopen aan mediabedrijven. De grotere PepsiCo-merken zouden hierdoor hun eigen marketinguitgaven terugverdienen
Baas van de nieuwe contentafdeling, Brad Jakeman, zegt: ‘Mijn uiteindelijke doel is dat onze ‘billion-dollar’ merken hun eigen marketing gaan bekostigen, dus dat we brand equity inzetten om content te produceren, content die we verkopen en vervolgens kunnen terug stoppen in de marketing voor die merken.’
Hoe gaat PepsiCo dit doen? Volgens Jakeman zijn merken als Pepsi, Doritos en Gatorade nu al enorme contentplatformen: ‘"Stel je voor dat je samen met Gatorade achter de schermen kunt kijken bij een American football-wedstrijd, of naar een making of van een muziekshow, geproduceerd door Pepsi.’
De afdeling is nog maar 3 maanden operationeel, maar men verwacht de komende 3 jaar al enkele tientallen miljoenen te kunnen verdienen. ‘Dit verandert de relatie die we hebben met media, nu we naast koper ook verkoper van media worden’, aldus Jakeman.
Bron: Warc
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!