Premium

Papieren AD had in 2016 grootste bereik

Volgens de nieuwste NOM Printmonitor (2017-I) heeft AD De Telegraaf afgelopen jaar ingehaald.

AD (de Persgroep) doet het maandag tot en met vrijdag beter in bereik, terwijl De Telegraaf (TMG) op zaterdag verreweg het grootste dagblad is in bereik.

Het gemiddelde bereik van AD Dagbladen (dus ook de regio-edities) was in 2016 1.317.000, tegen De Telegraaf 1.296.000. Het bereik op maandag tot en met vrijdag kwam voor AD uit op 1.267.000 tegen De Telegraaf 1.221.000.
In het weekend bereikte De Telegraaf met 1.667.000 meer mensen dan AD (1.557.000).

ADR Nieuwsmedia (alle dagbladen van de Persgroep) kwamen in 2016 uit op een bereik van 3.921.000. 

(bron: NDP Nieuwsmedia)

Totaal printbereik stabiel
Het totale bereik van de gedrukte dagbladen is het afgelopen jaar stabiel gebleven. Dagelijks leest 47 procent van de Nederlanders een gedrukt dagblad. 
Het totale lezerspubliek van dagbladen nam in 2016 met 3% toe. 

Netto bereik
In het afgelopen jaar heeft 48,2 procent wel eens De Telegraaf gelezen, dat was op papier en/of digitaal (het netto bereik). Daarvan heeft 42 ptrocent alleen op papier gelezen, 28 procent alleen digitaal en 30 procent zowel op papier als digitaal.

Bron: NOM Mediamerken 2017-I​

Voor de NOM Printmonitor worden jaarlijks ongeveer 17.000 respondenten van 13 jaar en ouder ondervraagd over het lezen van dagbladen, magazines en huis-aan-huis-kranten. Deze steekproef staat voor 14.246.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. GfK voert het uit.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie