Overslaan en naar de inhoud gaan

Oplage dagbladen daalde bijna 5 procent in 2014

NRC Media leverde de cijfers te laat af bij het oplage-instituut HOI.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De totaal betaalde gerichte printoplage zou procentueel nog meer kunnen dalen als we de NRC-cijfers meetellen. Dat zou de grootste daling sinds het begin van deze eeuw betekenen. In 2013 werden nog 1.287.211 betaalde landelijke dagbladen bezorgd, vorig jaar waren dat er 1.224.298 (exclusief NRC en nrc.next),. 

related partner content for mobile comes here

Geen enkel landelijke dagblad wist de oplage te laten groeien in 2014. 


Digitaal
Beter gaat het met de digitale oplages van de landelijke titels. Met name De Telegraaf heeft grote sprongen gemaakt in 2014. De Volkskrant heeft de hoogste digitale oplage. 
 

Gratis dagblad
In 2014 verdween Spits, dat opging in Metro. Daardoor daalde de oplage van gratis dagbladen met 4,1 procent. Metro had wel een hogere oplage dan het jaar ervoor: 387.404 naar 388.002.

Laatste HOI-meting oude vorm
Het was de laatste keer dat HOI-cijfers op deze manier gemeten worden. Vanaf nu gaat .

Bron: HOI, Instituut voor Media Auditing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in