Online folders zetten net zo vaak aan tot aankoop als de papieren variant. Dit blijkt uit onderzoek van Reclamefolder.nl, uitgevoerd door TNS NIPO, naar de effectiviteit van reclamefolders, in opdracht van Reclamefolder.nl. Wie de beste conversie wil, kan het beste beide middelen inzetten. Van de consumenten die zowel een papieren als online folder heeft gelezen, koopt 47 procent iets.
Milieuoverwegingen zijn de belangrijkste reden om te kiezen voor e online folder (67 procent), gevolgd door het argument dat een online folder altijd bij de hand is om te lezen (56 procent). Ook consumenten die alleen papieren folders lezen, maar openstaan voor de stap naar online, noemen milieuvriendelijkheid als de belangrijkste reden.
Uit het onderzoek blijkt dat 92 procent van de boodschappers 'wel eens' een folder leest, hetzij op papier of online. Daarvan leest 14 Procent alleen online folders. Vooral jongeren en hoger opgeleiden lezen online folders. Van alle respondenten leest bijna een kwart leest het liefst een online folder via een folderapp, onder jongeren (18 tot 32 jaar) is dit 32 procent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!