Overslaan en naar de inhoud gaan

Onbetaalbaar succes voor Zeeman met goedkope trouwjurk

Adverteerder en bureau duiden de trouwjurk-stunt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Trouwen. Voor de meeste mensen is het een dure aangelegenheid, maar begin deze week bracht  daar verandering in. De retailketen lanceerde ;slechts&; 29,99 euro per stuk. 
  
De stunt bleek een gouden greep. Naast de nodige rumoer op , gingen de eerste twee zendingen als ‘warme broodjes over de toonbank’ en wordt eind deze week de laatste zending verzonden naar de winkels. 

related partner content for mobile comes here

Trouwjurk bij meeste vrouwen duurste garderobe-item

‘Veel mensen hebben nog niet door dat “er goed uit zien”, niet duur hoeft te zijn’, aldus , marketing manager Zeeman. ‘Bij de meeste vrouwen is de trouwjurk het duurste item in hun garderobe. Logisch, maar als het ons lukt om te laten zien dat het ook voor een lagere prijs kan, bewijzen wij onze boodschap.’ 


De actie past dan ook naadloos in de lopende campagne ‘Zo eenvoudig kan het zijn’. ‘Aangezien het om een eenmalige actie gaat, noemen mensen het een stunt, maar we hebben de prijs op dezelfde manier berekend als altijd. Wij zien ook dat steeds meer consumenten Zeeman ontdekken, doordat ze bewuster afwegen waaraan ze geld uitgeven. Als je ergens je hoofd in kunt verliezen, is dat wel in een trouwerij. Daarom houden wij het eenvoudig, en laten we met nuchtere campagnes zien dat als je blijft nadenken, het niet zo duur hoeft te zijn.’ 

Activaties maken merk vitaal   

Zeeman werkt voor zijn campagnes al jaren samen met Persuade Interaction Branding, uit ’s-Hertogenbosch. ‘Met dergelijke activaties kunnen we het merk eigentijds vitaal maken en spreken we telkens een nieuwe doelgroep aan’, aldus , managing director Persuade. ‘In feite is het eenzelfde trucje, net als met de onderbroeken-campagne. We willen een bommetje laten vallen en mensen aan het denken zetten. Indirect komt dat dan het merk ten goede.’ 
  
Of de trouwjurk-campagne een vervolg krijgt is nog niet duidelijk. ‘Wij hadden namelijk ook niet verwacht dat het zo hard zou gaan’ stelt Rijshouwer. ‘Ik heb zelfs begrepen dat de trouwjurken voor , dus in trek zijn ze. Het belangrijkste is dat we willen laten zien dat als je alles vereenvoudigt, van ontwerp tot proces, je ook hele goede producten voor een lage prijs kunt maken. Wil een campagne slagen moet alles kloppen. En dat is gelukt.’


Credits
Bureau: Persuade Brand Interaction
Account: Claudia Vermeulen, Anne Marie Brekelmans, Soraya Clevers, Saskia Teunissen
Strategie: Michiel Rijshouwer
Creatie: Hans Segeren, Wouter Kraaijvanger, Yuri van Poppel
Fotografie / film: Chantal Spieard - Fotoformation, Leon vd Broek - US
PR: Ganbaroo
Opdrachtgever: Caroline van Turennout, Kasper Figee

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in