Novamedia, het bedrijf achter de Postcodeloterij, doet geen bod op NRC Media. Dat meldt NRC Handelsblad, onderdeel van NRC Media. De uitgever is te duur voor Novamedia-directeur Boudewijn Poelmann. 'Als ik het geld ervoor had deed ik het misschien wel. Maar ik kan jullie geruststellen: dat is een league te hoog.'
Vorige week vrijdag meldde Adformatie dat grootaandeelhouder Egeria van NRC Media af wil. Egeria heeft een belang van 91 procent in NRC Media. De naam Novamedia was opgedoken als potentiële koper.
Novamedia is de laatste tijd flink aan het investeren. Eerder kocht het de Amsterdamse Polare-boekhandel Scheltema, de boekuitgeverijen Wereldbibliotheek en Nieuw Amsterdam en boekenclub ECI.
Poelmann: 'We hebben ons nu op boeken gestort omdat daar de meeste kansen liggen. Het hadden ook kranten of tijdschriften kunnen zijn. Dat vinden we allemaal even boeiend.'
Lees ook: Wie koopt NRC Media? 5 scenario's
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!