De Nederlandse regisseur Matthijs van Heijningen jr. maakte in 2017 de beste reclame tijdens de Super Bowl. Dat vinden de lezers van de Amerikaanse krant USA Today.
Kia
Van Heijningen maakte samen met bureaus David&Goliath en productiemaatschappij MJZ de commercial van automerk Kia. In de komische video probeert actrice Melissa McCarthy op allerlei manieren de wereld te redden.
USA Today organiseert sinds 1989 de Ad Meter tijdens de Super Bowl. Amerikaanse adverteerders zien de publieksprijs als een belangrijke verkiezing. In 2007 riep adverteerder CareerBuilder zijn reclamebureau ter verantwoording, alleen omdat de Super Bowl reclame de top-10 van USA Today niet haalde.
Dit jaar konden mensen voor het eerst vijf dagen vóór de finale van het american football stemmen op hun favoriete reclames. In totaal brachten 15.000 Amerikanen hun stem uit.
Dit is de rest van de top 5:
2. Honda - Year Book
3. Audi - Daughter
4. Budweiser - Born the hard way
5. Tide #BradshawStain
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!