Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander Bas Korsten in de internationale top 10 van creatieve leiders

Adweek vindt de creatief directeur van J. Walter Thompson Amsterdam een echte inspiratiebron
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Amerikaanse magazine Adweek stelt jaarlijks de Creative 100 samen: een lijst met de meest creatieve mensen in marketing, media, tech en cultuur. Normaal gesproken zijn dit alleen Amerikanen, maar dit jaar zijn koos Adweek ook 10 internationale talenten. De jury vindt Nederlander Bas Korsten een van ’s werelds beste creatieve leiders.

related partner content for mobile comes here

Reclame opnieuw uitvinden


De lijst Global Creative Leaders bestaat uit tien mensen die de marketing- en reclamewereld opnieuw uitvinden. Korsten van reclamebureau J. Walter Thompson (JWT) Amsterdam doet dit volgens de jury met projecten als The Next Rembrandt (16 Leeuwen en talloze andere prijzen) en School for Justice.

The Next Rembrandt (16 Leeuwen en talloze andere prijzen) en School for Justice.

School for Justice.

.

Met School for Justice vraagt hij niet alleen aandacht voor kinderprostitutie, maar doet er iets aan. Samen met de Free a Girl Movement richtte het team van JWT een echte school op in India. Hier worden slachtoffers van kinderprostitutie opgeleid tot advocaten en openbaar aanklagers. Zo kunnen zij de criminelen die verantwoordelijk zijn voor hun uitbuiting vervolgen.

Echt een verschil maken


Het feit dat hij echt een verschil kan maken, is de reden dat Korsten zo blij is dat hij juist nu in de reclamewereld werkt. Tegen Adweek zegt hij: ‘Creatief reclamemaken is verhalen vertellen. Ik houd van het feit dat we nu zelf onderdeel kunnen worden van het verhaal.’

Het feit dat hij echt een verschil kan maken, is de reden dat Korsten zo blij is dat hij juist nu in de reclamewereld werkt. Tegen Adweek zegt hij: ‘Creatief reclamemaken is verhalen vertellen. Ik houd van het feit dat we nu zelf onderdeel kunnen worden van het verhaal.’

Ook magazine AdAge is onder de indruk van Korsten. De redactie riep hem in december uit tot een van 's werelds meest creatieve personen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in