Overslaan en naar de inhoud gaan

Merk moet plek vinden binnen instant messaging

Jongeren gebruiken liever WhatsApp dan Facebook. Ondertussen worstelt de marketeer met de vraag, hoe het merk een plek te geven in instant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Instant messaging is booming. Hoewel Nederlanders gemiddeld nog net vaker gebruik maken van sociale netwerken (55% dagelijks, 74% wekelijks), maakt instant messaging een snellere groei door. Jongeren verkiezen WhatsApp nu al boven Facebook. Dit blijkt uit , een wereldwijde TNS-studie naar het veranderende digitale medialandschap.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek laat zien dat er een groeiende generatiekloof is als het gaat om het gebruik van communciatiemiddelen. Communiceren 40-plussers bij voorkeur e-mail, onder jongeren zijn instant messagingdiensten als WhatsApp veruit het populairst. Op  middelbare scholen levert dit in de praktijk al de nodige problemen op, stelt Martin Warmelink, client service director Digital bij TNS Nipo: &;Terwijl de meeste leraren communiceren via e-mail, houden leerlingen hun e-mail nauwelijks bij. Leraren verplichten leerlingen gebruik te maken van in hun ogen ouderwetse communicatie tools.&;

Ook marketeers hebben er met de opkomst van instant messaging een zorg bij. Hadden ze eerst de zorg om jongeren buiten het e-mail kanaal om te bereiken door actief te worden op sociale netwerken (Facebook, Twitter), nú moeten ze antwoord vinden op de vraag hoe het merk relevant kan worden binnen instant messaging. Nog maar weinig merken hebben hier een passende oplossing voor gevonden, constateert Warmelink: &;Ook omdat in Nederland populaire WhatsApp nog weinig toestaat. Creativiteit is daarom  geboden.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in