Mediahuis en Wayne Parker Kent worden strategische partners. De Belgen investeren in de Amsterdamse online uitgever om 'de ambitieuze groeiplannen te ondersteunen.'
Wayne Parker Kent werd bijna zeven jaar geleden opgericht door Slaven Mandic, Niels Hendriks, Sander Mans en Tobias de Rooij. Inmiddels bestaat het portfolio uit vijftien merken, waarmee ze maandelijks zo’n acht miljoen Nederlanders bereiken.
'Zeer goede aansluiting'
'Zowel qua doelgroep als qua expertise op het vlak van contentmarketing sluit Wayne Parker Kent zeer goed aan bij onze eigen nieuwsmerken', zegt Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis. 'We zijn bijzonder tevreden met deze strategische samenwerking, omdat we bij Wayne Parker Kent dezelfde digitale ambitie herkennen die we zelf ook koesteren.'
Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent: 'Onze ambities hebben we nooit onder stoelen of banken gestoken: wij willen van Wayne Parker Kent het grootste digitale mediabedrijf van Nederland maken. Met deze samenwerking komen we daar een flinke stap dichterbij. Daarnaast kunnen we met de kapitaalinjectie nu eindelijk een begin maken aan onze internationale groeiplannen.'
Mediahuis laat keer op keer zien dat je van kranten ook krachtige en winstgevende digitale nieuwsmerken kan maken. Met deze samenwerking en hun recente bod op TMG bewijst Mediahuis nogmaals hoe sterk ze willen investeren in de Nederlandse markt.'
De twee partijen maken niet bekend hoe groot het belang is. Wel is duidelijk dat het om een minderheidsbelang gaat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!