De goedkeuring door de mededingingsautoriteiten is volgens de samenwerkende partijen een belangrijke voorwaarde voor het gestand doen van het bod. Mediahuis en VP Exploitatie deden op 20 april het openbare bod op TMG. De biedingsperiode eindigt op 15 juni 2017.
Als TMG definitief in handen komt van Mediahuis, komt De Telegraaf in één uitgeverij met NRC.
In België werd afgelopen week al toestemming gegeven voor de overname.
Duurzame toekomst
Doel van de voorgenomen overname is om met de combinatie Mediahuis-TMG te komen tot 'een toonaangevend multimediabedrijf' met 'de beste waarborg voor een duurzame toekomst van onafhankelijke journalistiek'. Dat moet gebeuren met eigen redacties en met de verschillende nieuwsmerken en het 24/7 model van TMG. Een van de nieuwe initiatieven binnen dat model is het vandaag begonnen Telegraaf VNDG.
Lopende bod 6 euro
Het lopende aanbevolen bod van Mediahuis en VP Exploitatie is 6,00 euro per aandeel en heeft ook de steun van de Centrale Ondernemingsraad van TMG.
Aandeelhouders krijgen tot en met 15 juni de tijd om stukken aan te bieden. Mediahuis en VP Exploitatie hebben nu samen 59, 98 procent van de aandelen. In het geval dat de partijen 95 procent van de aandelen in handen hebben dan beginnen ze een buy-out procedure om de overige aandelen in het bezit te krijgen.
Beoogd CEO Marc Vangeel
Drie weken geleden schoof het consortium ook al een CEO naar voren in de persoon van de Belg Marc Vangeel (Concentra/Media Groep Limburg) met de Nederlander Koos Boot als CFO.
John de Mol
John de Mol zei eerder in april de strijd om de macht binnen het concern nog niet te hebben opgegeven. Hij heeft met Talpa een belang van rond de 30 procent. Sindsdien nam hij ondertussen SBS Broadcasting over van Sanoma en is Talpa nu volledig eigenaar van het tv-bedrijf.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!