Overslaan en naar de inhoud gaan

McCann en FCB Amsterdam integreren

De beide bureaulabels blijven bestaan in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De mensen van beide bureaus, 63 in totaal, zaten al bij elkaar, de back-offices werden gedeeld maar nu is alles geïntegreerd tot één bureau.

De directie wordt gevormd door Benjamin Messelink, Paul ten Veen en Frans Brand, onder leiding van Jos Vis (45, foto). Hij rapporteert aan Sébastien Deslee, President International FBC, in Brussel.

Internationale netwerkklanten zijn Mastercard, Nespresso en Beiersdorf, lokale klanten zijn Cloetta, Kwekkeboom, Praxis, Remia, Gouda’s Glorie, ING, Air Miles en Blue-Band.

Wat vooraf ging: 

In 2011 Frans Brand met zijn bureau Ideas for Brands een minderheidsbelang in McCann Nederland. Hij werd chairman van de toen nieuw gevormde McCann World Group Netherlands en de toenmalige ceo Hank van Dijk vertrok.

Jos Vis tot President van het toenmalige Draftfcb Nederland, als opvolger van Dik Klicks. 

In maart 2014 de nieuwe global ceo van Draftfcb, Carter Murray, de bureaunaam van Draftfcb tot FCB (Amsterdam).

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in