Judit Kun en Ramin Bahari van DDB c.q. Tribal DDB Amsterdam zijn afgelopen vrijdag als tweede geëindigd in de BestYET competitie in Wenen. 20 teams uit 10 verschillende landen deden mee aan deze internationale dagblad competitie. Kun en Bahari bedachten een dagbladconcept met daaraan gekoppeld een offline viral.
Een team uit Ierland werd eerste, Frankrijk werd derde. Een ander Nederlandse team (een gelegenheidsduo) bestaande uit Mark van der Heijden (Lemz) en Joey Boeters (Roorda) eindigde op de vijfde plaats.
De deelnemers moesten een dagbladcampagne ontwikkelen voor Mirabell Mozartkugeln, met als belangrijkste opdracht: trek een jongere doelgroep (20-40 jaar) aan.
De concepten werden beoordeeld door een internationale jury, met onder andere Thomas Pearse McCaughey (Ierland), Frank Marinus (België), Till Diestel (Duitsland) en Stephan Gonnissen (Etcetera Nederland).
De BestYET competitie is 12 jaar geleden geïnitieerd door Cebuco Amsterdam. In 2014 is Ierland gastland. Cebuco: ‘BestYET is niet meer weg te denken in de Europese reclamewereld.’
Cebuco is hoofdsponsor van de ADCN, met de missie om jonge creatieven kennis te laten maken met nieuwsmedia op een creatieve en competitieve manier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!