Overslaan en naar de inhoud gaan

Kleine biografie over reclameman Hans Ferrée

Over de bekende reclameman Hans Ferrée (1930) heeft zijn vrouw, de journaliste Edith Donck, een (kleine) biografie geschreven: Kleine…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ferrée was naar eigen zeggen eerst scheepskok, sneltekenaar, kameeldrijver, classificeerder, lompensorteerder, warenhuisverkoper, shipchandler, tolk, verslaggever en fotograaf voordat hij zijn draai vond in de reclame. Als copywriter/tekstschrijver maakte hij vanaf 1952 reclamecampagnes voor vele klanten en reclamebureaus.

related partner content for mobile comes here

Hij was een veelvuldig bekroonde copywriter, bestsellerauteur van vakboeken als het Groot Praktijkboek Sales Promotion en Speciale Akties, Groot Inspiratieboek voor Creatieve Reclame, 1000 Ideeënboek en Van Mens tot Marionet. Ook was hij nog initiator/uitgever/hoofdredacteur van het kleinste en duurste marketingweekblad van Europa en runde hij tussendoor een restaurant in Spanje en later een galerie/museum in Nederland.

Donck: 'Toen het tijdperk aanbrak dat er opgeruimd moest worden en de meters plakboeken uit de archieven tevoorschijn kwamen, ontstond bij mij vanzelf het idee om over dat werkzame leven van die man van mij een biografie te schrijven. Voor het nageslacht, zal ik maar zeggen. Van Hans zelf hoefde het niet zo nodig. Maar met "Er is al genoeg over mij geschreven" temperde hij mijn enthousiasme gelukkig niet.'

'Het is een kleine biografie geworden. Zonder plaatjes. Anders moest er toch weer een boek van gemaakt worden', zegt Donck. 'Alsof iemand van onze generatie nog plek heeft in de boekenkast. Daarom stuur ik het bestandje via de elektronische post naar wie dat leuk vindt.'

Wie de biografie van negentig pagina's gemaild wil krijgen, kan een email sturen naar {encode="h.ferree@planet.nl" title="h.ferree@planet.nl"}.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in