Ferrée was naar eigen zeggen eerst scheepskok, sneltekenaar, kameeldrijver, classificeerder, lompensorteerder, warenhuisverkoper, shipchandler, tolk, verslaggever en fotograaf voordat hij zijn draai vond in de reclame. Als copywriter/tekstschrijver maakte hij vanaf 1952 reclamecampagnes voor vele klanten en reclamebureaus.
Hij was een veelvuldig bekroonde copywriter, bestsellerauteur van vakboeken als het Groot Praktijkboek Sales Promotion en Speciale Akties, Groot Inspiratieboek voor Creatieve Reclame, 1000 Ideeënboek en Van Mens tot Marionet. Ook was hij nog initiator/uitgever/hoofdredacteur van het kleinste en duurste marketingweekblad van Europa en runde hij tussendoor een restaurant in Spanje en later een galerie/museum in Nederland.
Donck: 'Toen het tijdperk aanbrak dat er opgeruimd moest worden en de meters plakboeken uit de archieven tevoorschijn kwamen, ontstond bij mij vanzelf het idee om over dat werkzame leven van die man van mij een biografie te schrijven. Voor het nageslacht, zal ik maar zeggen. Van Hans zelf hoefde het niet zo nodig. Maar met "Er is al genoeg over mij geschreven" temperde hij mijn enthousiasme gelukkig niet.'
'Het is een kleine biografie geworden. Zonder plaatjes. Anders moest er toch weer een boek van gemaakt worden', zegt Donck. 'Alsof iemand van onze generatie nog plek heeft in de boekenkast. Daarom stuur ik het bestandje via de elektronische post naar wie dat leuk vindt.'
Wie de biografie van negentig pagina's gemaild wil krijgen, kan een email sturen naar {encode="h.ferree@planet.nl" title="h.ferree@planet.nl"}.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!