De creatieve bureaus Kingsday en 180 Amsterdam, beide onderdeel van reclamenetwerk Omnicom, gaan fuseren. Het nieuwe bureau, 180 Kingsday, zal worden geleid door Sander Volten (foto links) als ceo. Al Moseley (foto rechts), het huidige boegbeeld van 180 Amsterdam, gaat zich als International President richten op de bloei van het mondiale 180 micro-netwerk.
Donderdag werd ook bekendgemaakt dat 180 Amsterdam BMW Nederland na een pitch heeft besloten om per 1 september samen te gaan werken met 180 Kingsday. Lees meer hier.
Natuurlijke match
Sander Volten, Kingsdays huidige managing director: 'Met Kingsday zijn we in ruim vijf jaar gegroeid naar een volwaardig bureau voor grote Nederlandse merken. Daarbij is onze achtergrond in internationaal digitaal werk steeds een pre geweest. Want ook voor onze huidige klanten maken we crossmediale campagnes voor diverse Europese landen.
'De keuze om met 180 samen verder te groeien, voelt als natuurlijke match. Niet alleen zijn we praktisch buren op de Herengracht, maar ook qua drive en werkmentaliteit blijken we uit hetzelfde hout gesneden.'
180 micro-netwerk
Het nieuwe bureau is onderdeel van 180’s micro-netwerk, met vestigingen in Los Angeles, Amsterdam en China. Als onderdeel van de fusie richt Al Moseley zich volledig op de verdere ontwikkeling van dit netwerk.
Volgens Moseley impliceert de fusie een 'incredible potential for the future'. 'With complementary expertise and multi-market perspectives, 180 Kingsday is now fully equipped to build ideas that make iconic brands famous, human and seamless.'
Klanten
180 Amsterdam maakt werk voor onder meer Playstation, DHL, United Colors of Benetton en UNICEF. Kingsday heeft in de afgelopen vijf jaar campagnes gebouwd voor onder meer MINI, Hartstichting, Bloemenbureau Holland, Exact, Heineken (Affligem), Duyvis, Vereniging Eigen Huis, Rabobank en Smint.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!