Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen schrijven het script voor Haribo-commercial

Bureau Superrebel werkt samen met 40 jonge copywriters
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Je hoort het direct als een kindertekst door volwassenen is schreven. Het voelt net niet lekker aan. Daarom hebben we het dit keer anders aangepakt’, zegt Dennis Teeken, CEO van Haribo. De tekst van de nieuwste commercial over de KinderMix is volledig bedacht door kinderen.

related partner content for mobile comes here

Bureau organiseerde een studiodag met 40 kinderen. Zij mochten vertellen waar de snoepjes hen aan doen denken en wat ze er leuk of lekker aan vinden. De filmmakers namen de gesprekken op en gebruikten de teksten rechtstreeks in de commercial.

Huilende wolven

Arjan Hoekstra van Superrebel was verrast door de uitspraken van de kinderen: ‘Geen volwassen copywriter die een commercial afsluit met een vergaderzaal vol huilende wolven. Of een voorzitter van de Raad van Commissarissen laat onderbreken door een ninja.’

Niet moeilijk

Volgens Hoekstra was het niet moeilijk om de uitspraken uit te lokken. ‘Je merkt dat het lastig is voor een kind om een tekst op te lezen. Zeker als de tekst verzonnen is door een volwassene’, zegt hij. ‘Maar laat ze over snoep praten en ze houden niet meer op.’

Eindeloos

Het bureau gaat vaker op deze manier voor Haribo werken. ‘Dankzij de uitspraken van kinderen was het filmen van de commercial een feest. De vergaderzaal is pas het begin. Er zijn nog zoveel situaties waarin volwassenen zich als een stel kinderen kan gedragen. En de fantasie van kinderen is eindeloos.’

Het concept is niet bedacht door Superrebel, het is een adaptatie van de Engelstalige campagne van

;Changing Room&;

Credits:

Opdrachtgever: Haribo - Annemiek Boonman, Senior Brand Manager en Dennis Teeken, CEO

Bureau: Superrebel

Creatie: Arjan Hoekstra en Lodewijk Varossieau

Brand Manager: Linda van de Wiel

Productie: Bilder

Regisseur: Felix Kops

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in