Overslaan en naar de inhoud gaan

Khanna \ Reidinga ontwikkelt visuele identiteit en branding van Moia

Amsterdams reclamebureau maakt logo, naam en merkidentiteit voor nieuw dochterbedrijf van Volkswagen Group.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Volkswagen Group lanceert een nieuw dochterbedrijf voor mobiliteitsservices, genaamd Moia. Hiermee wil de Duitse autofabrikant wereldwijd marktleider worden voor duurzame mobiliteit ‘on-demand’. Het bedrijf staat voor herdefiniëren van de stedelijke mobiliteit. De visuele identiteit en branding van het nieuwe merk zijn ontwikkeld door het Amsterdamse Khanna \ Reidinga.

Magie

‘Wat is meer menselijk dan de behoefte om te bewegen? Dat was ons beginpunt toen we nadachten over het heruitvinden van mobiliteit vanuit visueel oogpunt’, zegt Rikki Khanna, partner bij Khanna \ Reidinga. De naam Moia is een woordspeling op het woord voor magie (Maya) in het Sanskrit, een van ’s werelds oudste talen. Op het eerste gezicht lijkt het logo heel anders dan de klassieke stijl van Volkswagen Group, maar als je goed kijkt, zie je een eerbetoon aan VW.’           

                

Beweging beïnvloeden

Maria Soni-Reissfelder, Global Marketing Director Moia, zegt dat in Khanna \ Reidinga een partner is gevonden die niet alleen Moia’s visie goed begrijpt, maar ook de ambitie en een menselijke ‘touch’ toont bij de creatie van de visuele identiteit. ‘Met Moia willen we de manier waarop mensen zich de komende decennia voortbewegen beïnvloeden. Tegen 2025 zou Volkswagen Group graag een substantieel deel van de verkoop door Moia heen zien lopen.’

Credits

Agency

Rikki Khanna - Strategic Director

Hesling Reidinga - Creative Director

Michel de Goede - Managing Director

Maarten Versteege - Design Director

Nicolette Lazarus - Client Service Director

Praveen Vaidyanathan - Account Planner

Winke Wiegersma - Project Manager

Tim Hardie - Designer

Max Gershfield - Copywriter

James Holdsworth - Art Director

Chris Friborg - Jnr Art Director

Tom Carter - Jnr Copywriter 

 

Independent (freelance)

Michelle Gauci - Art Direction & Concepting

Patrick van Zwieten - DTP

Jan Schünke - Photographer

Jones Kuhne - Producer

Jeffre Jackson - Copywriter

Henry Scott - Copywriter

Marc Kolder - Illustrator

 

Client

Ole Harms - Ceo Moia

Maria Soni Reissfelder - Global Marketing Director Moia

Stefan Hörnemann - New Business & Mobility Services Volkswagen Group

Kerstin Trautmann - New Business & Mobility Services Volkswagen Group

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in