Overslaan en naar de inhoud gaan

Johnnie Walker wapent whiskyconsument met info over inhoud glas

Het merk zet vanaf het einde van dit jaar het alcoholgehalte en de voedingswaarde per consumptie op de verpakking.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Johnnie Walker, het whiskymerk dat valt onder het drankenportfolio van Diageo, start met het vermelden van informatie over het alcoholgehalte en de voedingswaarde per standaardglas op de verpakking.

related partner content for mobile comes here

Helpen begrijpen
De nieuwe etiketten voor de flessen van Johnnie Walker Red Label, de best verkochte Schotse whisky ter wereld, gaan in het vroege najaar in productie, de nieuwe verpakking staat tegen het einde van het jaar in de schappen. De bedoeling is om consumenten te helpen begrijpen wat ze drinken.

25 ml of 30 ml
Een standaardglas whisky van 30 ml bevat 10 gram alcohol en 67 calorieën. Op de &;drink-bewust-site&; van Johnnie Walker, , wordt bij &;dark spirits (zoals wiskhy) gesproken van eenheden van 25 ml, die dan 56 calorieën zouden bevatten. Die 25 ml Johnnie Walker staat gelijk aan &;1 unit&;. Aangeraden wordt (aan zowel mannen als vrouwen) om niet meer dan 14 units per week te drinken.

, wordt bij &

;dark spirits (zoals wiskhy) gesproken van eenheden van 25 ml, die dan 56 calorieën zouden bevatten. Die 25 ml Johnnie Walker staat gelijk aan &;1 unit&;. Aangeraden wordt (aan zowel mannen als vrouwen) om niet meer dan 14 units per week te drinken.

;1 unit&

;. Aangeraden wordt (aan zowel mannen als vrouwen) om niet meer dan 14 units per week te drinken.

;. Aangeraden wordt (aan zowel mannen als vrouwen) om niet meer dan 14 units per week te drinken.

 

Kleine lettertjes
Diageo heeft op eigen initiatief de zogeheten Diageo Consumer Information Standards () opgesteld. De nieuwe Johnnie Walker-etiketten zijn volgens die richtlijnen tot stand gekomen. .Diageo zegt dat de DCIS is ontwikkeld op basis van een onderzoek waaraan meer dan 1.500 consumenten van over de hele wereld deelnamen, onder wie consumenten uit Noord-Amerika, Groot-Brittannië, Mexico en Spanje. Diageo: ‘Het nieuwe ontwerp van de etiketten stemt overeen met de manier waarop consumenten informatie over het alcoholgehalte willen ontvangen en kunnen begrijpen. Volgens de ondervraagden kan te veel informatie op het etiket (vooral in kleine lettertjes) verwarrend zijn, waardoor ze alles gewoon negeren. Respondenten uit alle markten gaven duidelijk aan minder informatie te willen. Uit het onderzoek bleek ook dat, van alle informatie die op het etiket kan worden vermeld, hun voorkeur uitgaat naar alcoholgerelateerde informatie (de grootte van een standaardglas, het alcoholpercentage, de hoeveelheid eenheden), het aantal calorieën per glas, het suikergehalte, de allergenen en feiten over het merk, zoals de productiewijze en kwaliteitsgaranties.’

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in