Overslaan en naar de inhoud gaan

Je ziet geen verminkte ledematen in de nieuwe campagne van de Leprastichting

Bureau Sunshine and Sausages ontwikkelde een campagne waarin patiëntenverhalen centraal staan.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de nieuwe campagne ‘Zenuwslopend’ van de Leprastichting, staan de verhalen van patiënten centraal.

related partner content for mobile comes here

Lepra is volgens de stichting die dit jaar 50 jaar bestaat nog steeds een groot probleem. Mede door de lange incubatietijd en de hardnekkige stigma&;s is de ziekte lastig te bestrijden.

Elk jaar komen er ruim 215.000 patiënten bij.

Marieke Le Poole, hoofd fondsenwerving en voorlichting van de Leprastichting: ‘Het lichamelijke aspect van de ziekte is helaas maar één kant van het verhaal. Sociale uitsluiting is voor de patiënten net zo erg als de ziekte zelf.

&;In de door Sunshine and Sausages ontwikkelde campagne ‘Zenuwslopend’ vermijden we voor het eerst de bekende beelden van verminkte ledematen. In plaats daarvan vragen we ook aandacht voor de andere aspecten van de ziekte.



De campagne is gestart met de website: lepra.nl/zenuwslopend. Op 14 januari was de commercial voor het eerst op televisie te zien. Gedurende het jaar wordt de campagne verder uitgerold via mailings, (digital) outdoor, op radio en social media.

CREDITS

OPDRACHTGEVER:
Leprastichting

VERANTWOORDELIJK BIJ KLANT:
Marieke Le Poole

BUREAU:
Sunshine and Sausages

CONCEPT:
Lennard Freij
Paul van Vliet

ART DIRECTOR:
Lennard Freij

COPYWRITER:
Bas Boterman

ACCOUNT:
Michelle Schippers, Jeroen Huisman

PRODUCTIE:
Sunshine and Sausages: Sophie Hendriks, Nick van Kuijk

REGIE:
Lennard Freij

DOP:
Gábor Deák

EDITOR:
Kim Hinrichs

GELUID:
Soundcircus

POSTPRODUCTIE:
Darlings

GRADING:
George Balatoni

MUZIEK:
Koen Brouwer, Quinten Huigen, Darius Timmer

FOTOGRAFIE:
Sasja van Vechgel

WEBSITE:
Magic Bullet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in