Super Digital wordt een nieuw label naast onder meer UM, Initiative, Yune en Traffic4U. IPG Mediabrands Nederland wil hiermee ‘de leidende positie in de online adverteerdersmarkt verder versterken’, zegt CEO Diederik Breijer.
‘De markt wordt overspoeld met nieuwe marketingtechnologieën, producten en aanbieders en dit wordt de komende jaren niet minder. Adverteerders hebben in dit proces meer dan ooit behoefte aan een sparringpartner die vanuit een holistische visie de situatie helder in kaart brengt en op strategisch niveau adviseert over de beste digitale strategie.’
Digitale transformatie versnellen
Super Digital moet adverteerders gaan helpen om hun digitale transformatie te versnellen.
Breijer: ‘Onze klanten zitten midden in een complexe digitale transformatie. We kwamen tot de conclusie dat ook wij nog slimmer moeten worden in hoe we ons intern en rondom onze klanten organiseren. Digitale experts moeten op alle niveaus bij adverteerders aan tafel zitten, om zo een leidende rol in die transformatie op zich te kunnen nemen. We merken heel duidelijk dat onze klanten daar ook echt behoefte aan hebben en met het toevoegen van Super Digital aan ons portfolio kunnen we die rol gaan vervullen.’
Invulling team
Super Digital begint met een team van 35 specialisten op het gebied van data & technology, online video, display, mobiel, social advertising, traffic & tagging en search vanuit het nieuwe pand van IPG Mediabrands in Amsterdam.
Richard Smoorenburg gaat Super Digital leiden. Hij is al CEO van Traffic4u en bGenius en blijft dat. Smoorenburg wordt daarnaast chief digital officer van IPG Mediabrands Nederland.
Het managementteam van Super Digital bestaat verder uit Orban Büller (client service director), Léon Liest (product director) en Bouwke Datema (operations director).