Horen ze nu bij elkaar, of niet? Advertenties van bijvoorbeeld Lidl, Lotto en Mamalis, Antwerp Open zijn zo geplaatst dat ze in combinatie met een campagne voor erotische boeken in het satirische Belgische weekblad Humo superkomisch zijn.
10 weken lang
Belgisch reclamebureau Mortierbrigade: ‘Bij Humo zitten 10 weken lang erotische meesterwerken, van Louis Paul Boon tot Sasha Grey. Mortierbrigade ontwikkelde een printcampagne die de zinnen slim bespeelt.
‘Op één pagina zien we de aankondiging van de boekenactie. En op de pagina ernaast een advertentie van een ander merk. De combinatie van de twee prikkelt de verbeelding, en da's precies wat de boeken ook doen.
'En wie verder leest in Humo wordt nog meer geprikkeld. Daar wordt de boekenactie suggestief aangekondigd naast foto’s uit de artikels van het magazine.’
Adverteerders weten het
Humo’s marketingmanager Thomas van Campenhout zegt in een interview met De Standaard dat de adverteerders natuurlijk weten dat hun advertenties zo naast, boven of onder Humo's erotischeboekencampagne worden geplaatst.
Niet moeilijk
Van Campenhout geeft aan dat het niet erg moeilijk was om bestaande adverteerders bereid te vinden om mee te werken, omdat ze Humo goed kennen.
Niet elk merk
Toch wilde niet elk merk meewerken. Jens Mortier van Belgisch reclamebureau Mortierbrigade tegen De Standaard: ‘Er was inderdaad een stofzuigermerk dat het niet zo zag zitten. U kan zich allicht inbeelden wat we met die stofzuiger zouden doen.’
Van Campenhout zegt dat het waarschijnlijk de eerste keer is dat twee adverteerders in print op zo’n manier samenwerken. ‘Het toont de sterkte van advertenties in print.’
Jens Mortier: ‘Het leuke is dat dit nog nooit gedaan is en dus denken mensen eerst dat het een ongelukkig of gelukkig toeval is. En dan moeten ze erom lachen.’
‘Het toont gewoon dat je met print heel creatief kunt zijn, als je maar wilt.’
Bron: De Standaard
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!