Heineken is de grote winnaar bij de eerste uitreiking van De Beste Social Awards – Business, de prijzen de beste en creatiefste uitingen van bedrijven en merken op social media. Heineken ontving awards in de categorieën Beste Inhaker, Beste Advertising en Beste Copywriting. Netflix en Albert Heijn mochten beiden twee awards kom ophalen. Klik hier voor ons artikel waarin je de winnende cases kunt zien.
Lof voor Boomerang
Bij de bureaus ging de meeste eer en lof naar Boomerang Create, het bureau won maar liefst in drie categorieën: Beste Inhaker, Beste Innovatie en Beste Copywriting.
Een gedeelde eerste plaats is te vinden in de categorie Beste Campagne, waarbij de juryleden op hetzelfde aantal punten kwam voor zowel de campagne van Albert Heijn als de Hema. Beide merken mochten daarom een prestigieuze award mee naar huis nemen.
Veel videowinst
Bijzonder aspect is dit jaar de grote winst voor video’s. Maar liefst zeven van de twaalf awards hadden video als vorm. Behalve in de voor zichzelf sprekende categorieën Story en Video, kwam dit ook terug bij Beste Innovatie, Beste Inhaker, Beste Campgane en Beste Advertising.
Social media expert en initiatiefnemer Diederik Broekhuizen kijkt met een tevreden gevoel terug: ‘Het is goed om te zien dat de jury dit jaar campagnes heeft beloond die vernieuwend zijn, heel creatief waren, maar vooral ook impact hadden. Tussen de winnaars zitten enkele van de meest spraakmakende en grote campagnes van het jaar. Dit jaar won de creatieve content het van de vage reclamestrategieën.’
Bij de publieksprijzen werden Tim Hofman en Netflix de grote winnaars van de social awards 2017
Het overzicht van de business-prijzen:
BESTE INHAKER
Amstel Bier
Chocomel
Dirk van den Broek
Heineken X Samsung
McDonald's
Netflix
Netflix
Qmusic
BESTE VIDEO
Concentrate
Gemeentemuseum Den Haag
Johnnie Walker
KLM
Mazda Nederland
Netflix
Stivoro
BESTE WEBCARE
Albert Heijn
Albert Heijn
Gemeente Westland
Hema
L'OREAL
Philips
Ziggo
BESTE DESIGN
Heineken
Netflix
Wereld Natuur Fonds
BESTE COPYWRITING
Coolblue
De Speld
Douwe Egberts
Dubbelfrisss
Grolsch
Heineken
BESTE ADVERTISING
Dirk van den Broek
Heineken
ING
Oranje Fonds NL doet
BESTE CAMPAGNE
Albert Heijn
Chocomel
Duo Penotti
Hema
Holland Casino
Ikea
Linda.lijnt
BESTE INNOVATIE
Logo The Webcare Company
ABN Amro
Doritos
Nationale Opera & Ballet
TUI Benelux
Taskforce Kindermishandeling
BESTE STORY
Bijenkorf
G-Star Raw
Netflix
Simyo
Vodafone
BESTE PAGINA
Chocomel
Efteling
Heineken
Nationale Opera & Ballet
Sense.info
Simyo
BESTE TALENT
Logo A Friend Of Mine
Joost Beitler
Leroy van Limbeek
Linsay van der Linde
Marijn Maas
Richard van Horssen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!