De Franse holding werkt al enige tijd volgens de ‘Together’-strategie, waarbij men zich richt op het creëren van ‘villages’. Daarbij worden alle disciplines - creative, media, data, content, technologie en design – bij elkaar gezet om samenwerking tussen bureaus te bevorderen.
Deze vorm lijkt veel op wat Publicis het afgelopen jaar ook hier heeft gedaan met Publicis One.
In 2017 worden in Londen 16 Britse bureaus bij elkaar gebracht volgens het Village-principe. Eind 2017 moeten er 47 villages zijn, waaronder de nieuwe in Amsterdam.
Havas Lemz
Hier werd eerder deze maand de overname van Lemz door Havas Boondoggle bekendgemaakt. Dat wordt omgedoopt tot Havas Lemz. Daarnaast zijn er Havas Media en Arena Media. Beide merken werken nauw samen met Havas Sports & Entertainment.
Vier markten
Volgens een bericht op Adage gaat Havas de group chairman rol instellen voor de vier grootste markten. De nieuwe topmannen zijn Andrew Benett (global CEO Havas Creative Group) in Noord-Amerika, Chris Hirst (Europa en UK) in Groot-Brittannië, Alfonso Rodés (CEO Havas Media) in Spanje. Havas' group chairman en CEO Yannick Bolloré neemt Frankrijk onder zijn hoede. Elke maand komen ze bij elkaar om financiële en commerciële ontwikkelingen te rapporteren.
Bolloré zegt dat de disciplines bij elkaar brengen ‘efficiënter, meer agile, sneller en goedkoper voor klanten’ is.