
Op Wereld Aids Dag (1 december) lanceerden Havas Lemz en het Aidsfonds een campagne rondom hiv. Volgens het fonds daalt het aantal nieuwe hiv-infecties niet en in sommige landen stijgt het zelfs fors. Vooral jonge vrouwen worden onevenredig hard getroffen door de epidemie.
Aidsfonds - Het virus dreigt te winnen
Het doel van deze campagne is om de urgentie van de hiv/aids-probleem terug te brengen. Volgens het Aidsfonds denken veel Nederlanders dat het virus onder controle is, maar dat is niet waar. Pierre Bokma geeft het virus in de radio- en tv-spot een stem. Hij legt uit dat hiv steeds meer z’n gang kan gaan.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comSpraakmakend
De video werd vaak gedeeld op social media. Journalisten van De Volkskrant vroegen zich af of de feiten uit de reclames ('het hiv-virus doodt drie keer zoveel mensen als in 1990') kloppen. Conclusie: technisch gezien wel. Maar wat er niet bij wordt vermeld is dat de piek in sterfte alweer 12 jaar geleden was, in 2004.
Credits:
Klant: Wijnand van der Werf (Aidsfonds)
Creatie: Havas Lemz
Video: Addikt
Stem: Pierre Bokma, Angela Groothuizen
Muziek: De Geluiderij
Sound: M-OST, SonicPicnic
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee