Overslaan en naar de inhoud gaan

Google komt Duitse uitgevers tegemoet

Google heeft in Duitsland zijn nieuwszoekmachine aangepast onder druk van uitgevers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor berichten van enkele grote media als Bild.de worden geen foto&;s of samenvattingen meer getoond. De uitgevers en Google hebben al langere tijd een conflict. De zoekgigant zou content van publicaties gebruiken om advertentie-inkomsten te genereren.

Maar Google stelt dat de nieuwssectie van zijn zoekmachine geen advertenties bevat en dat de publicaties juist veel bezoekers krijgen via de dienst. Ook kan zelf worden bepaald of de publicaties wel of niet mee worden genomen in zoekresultaten.

Toch past Google nu de search aan; vanaf 9 oktober zijn geen &;thumbnails&; (verkleinde foto&;s) meer te zien bij gevonden berichten. Ook samenvattingen of de eerste zinnen van een bericht zullen niet meer getoond worden. In het vervolg zal het enkel een lijst met koppen laten zien zonder extra context.

Bron: De Telegraaf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in